< >

Úvod

Přestavba vozidla na E85

ETHANOL

Co to vlastně je?

Mapa

Kde se dá natankovat E85

Info

Blíže k problematice E85

Technické otázky

[accordion id="68"]

[accordion_item title="PŘEHLED VSTŘIKOVACÍCH SYSTÉMŮ A JEJICH VHODNOST PRO POUŽITÍ S E85"]

Obecně se dá říci, že se dá přestavit na palivo E85 jakýkoliv benzínový automobil. Nyní je nejvíce rozšířeným systémem v Evropě klasický čtyřválcový motor s vícebodovým vstřikováním, většinou pod označením MPI (Škoda Octavia, Fabia atd.) Zde se používá plně automatizovaná jednotka, která sama automaticky vyhodnocuje poměr složení paliva v nádrži = pokud zrovna nemáte možnost natankovat palivo E85, dotankujete benzín a pokračujete v jízdě bez nutnosti cokoliv nastavovat. Díky flexibilitě těchto jednotek lze samozřejmě upravit i motory víceválcové a turbomotory. V současné době není možné použít jednotky k přestavbě motorů s přímým vstřikováním (bývají označovány např. jako FSI, TSI, GDI, apod.) Ovšem vývoj pokračuje, sledujte prosím naše stránky. Palivo E85 učiní i vaše starší vozidlo strojem, jež bude přispívat k ochraně životního prostředí.

[/accordion_item]

[accordion_item title="V ČEM SPOČÍVÁ PRINCIP PŘESTAVBY NA E85?"]

Mezi řídící jednotku motoru a vstřikovače umístíme za pomoci originálních konektorů Bosch jednotku. Dále jednotku propojíme s lambda sondou a namontujeme teplotní čidlo na některou ohřívanou část motoru - zpravidla se jedná o hadici chladícího systému. Jednotka je napájena z elektrické instalace vozidla. Vlastní funkce jednotky spočívá ve vyhodnocování stavu lambda sondy, teploty motoru a ze vzniklé kombinace jsou nastavovány průběžně ideální podmínky pro chod motoru na jakýkoliv poměr mixu bioethanolu a benzínu v palivové nádrži.

[/accordion_item]

[accordion_item title="PROČ VÝROBCE VOZIDLA/AUTORIZOVANÝ SERVIS DŮRAZNĚ NEDOPORUČUJE POUŽITÍ PŘÍDAVNÉ JEDNOTKY K PROVOZU NA E85?"]

Tato reakce je bohužel zcela logická, obdobně jako při použití chiptuningu a přídavných tuningových boxů. Výrobci automobilů mají zájem na tom, aby prodávali nové vozy, v ideálním případě FFV vozy (zkratka v AJ pro Flexible Fuel Vehicle) za příplatek od 15 do 40tis. Kč. Automobilky vydávají značné investice na bombastické tiskové zprávy o tom, jak jsou dobří, že takové vozy již mají v nabídce. Ve skutečnosti pro výrobce vozidla FFV vozidel nevznikají žádné dodatečné náklady. Poslední desítku roků se v podstatě ve všech vozidlech standardně používají materiály, které bez problémů odolávají působení E85 (pozor, vyšším koncentracím bioethanolu než 85% již ne!!) Pokud by výrobci automobilů otevřeně přiznali skutečnost, že v podstatě 99% vozidel bez velkých investic upravit tak, aby se chovala jako FFV vozidla, tedy mohla jezdit jak na E85, tak na benzín, jakož i na libovolnou směs obou paliv, tak by v podstatě byli sami proti sobě. Zákazníci, kteří chtějí šetřit na provozních nákladech anebo mají ekologickou motivaci, by pak nekupovali nová vozidla, nýbrž by si nechali provést jednoduchou konverzi na E85. Výrobci, potažmo většina autorizovaných servisů, proto použijí jakékoliv argumenty a vyhrůžky o ztrátě záruk, apod. jen proto, aby zabránili či alespoň zpomalili větší rozšíření konverzí vozidel tím, že zákazníky pomocí svých „odborných argumentů znejistí a od konverze na E85 odradí. Naprosto obdobně reagují automobilky či autorizované servisy na problematiku zvyšování výkonů vozidel pomocí chiptuningu. Dalším důvodem oportunistického přístupu k E85 mohou být tlaky ropných koncernů, které s každým litrem E85 přichází o své zisky, a proto nemají žádný zájem na větším rozšíření paliva E85 (a proto investují nemalé prostředky do obrovských mediálních kampaní diskreditující biopaliva).

[/accordion_item]

[accordion_item title="MŮŽE E85 POŠKODIT MOTOR? SLYŠEL JSEM, ŽE JE HODNĚ AGRESIVNÍ."]

Biolíh E85 je sice mírně agresivnější než benzín, ovšem v žádném případě ne v té míře, že by mohl poškozovat v automobilu běžně používané materiály. V posledních přibližně 15 letech se v motorech naprosto standardně používají materiály, které jsou proti negativním účinkům biolihu zcela odolné. Totéž platí o informacích o údajných korozivních účincích E85. Poplašné zprávy, které se pak internetem šíří jako lavina, velmi často šíří samy automobilky, kteří jsou motivováni různými důvody. Zatím jsme se nesetkali s poruchou, která by přímo souvisela s E85.

[/accordion_item]

[accordion_item title="E85 PRÝ ROZPOUŠTÍ USAZENÉ NEČISTOTY. NEHROZÍ POŠKOZENÍ MOTORU?"]

Je pravda, že bioethanol E85 může rozpouštět nečistoty, které se usadili např. v nádrži nebo v palivovém vedení. Z tohoto důvodu doporučujeme vozit s sebou náhradní palivový filtr, případně nechat filtr preventivně po ujetí ca 700-1000 km od přestavby vyměnit.

[/accordion_item]

[accordion_item title="JAK SE JEDNOTKA KALIBRUJE? CO STUDENÉ STARTY A NEPRAVIDELNÝ CHOD?"]

Nevýhodou bioethanolu E85 je jeho menší ochota startovat. Jednotka získává informaci z teplotního čidla, které je součástí přestavbové sady, a přizpůsobuje teplotě bohatost směsi při startování i při chodu motoru za studena. Tuto funkcionalitu je potřeba u některých automobilů dokalibrovat. Každé auto je individuální a odchylky se projeví třeba až v okamžiku, kdy je mráz a je natankováno E85. Teploty pod nulou bohužel nedokážeme nijak nasimulovat, tudíž v některých případech je třeba odložit kalibraci až na zimní období. Tato je samozřejmě prováděna zdarma.

[/accordion_item]

[accordion_item title="JE POTŘEBA VYMĚNIT PŘI PŘESTAVBĚ NA E85 SVÍČKY A FILTRY?"]

Pokud vyměníte svíčky a vzduchový filtr za lepší, může se zlepšit průběh spalování – ale úplně stejně, jako by se zlepšil u provozu na benzín. Výměna proto nesouvisí přímo s použitím E85. Spalování se sice zlepší, ale není to bezpodmínečně nutné. Co se týká palivového filtru, může dojít k rozpuštění nečistot v nádrži, což může mít po ujetí ca 700-1000 km za následek jeho ucpání. Na to je třeba být připraven a rozhodně ho po ujetí uvedené vzdálenosti preventivně vyměnit.

[/accordion_item]

[/accordion]

Napište nám

Zadejte Vaše jméno
Zadejte Vaše číslo
Zadejte Váš Email Adresa není platná
Vaše zpráva
Servis motorových vozidel

servis_autosluzby_janousek

tel. 596 810 838

mob.: 777 655 229

mail: servis@autosluzbyjanousek.cz

Odtahová služba tel.: 608 755 228

Prodej barev a příslušenství

autolaky_autosluzby_janousek

tel. 596 818 595

mob.: 777 655 227

mail: autolaky@autosluzbyjanousek.cz

Adresa

Autoslužby JANOUŠEK s.r.o.

Na Lánech 1106/14

736 01 Havířov-Bludovice

IČO: 26840880

DIČ: CZ26840880

Spolupracujeme:

Gattom TourGARA MNP

037547